Obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
Společnost PUELLAvone s.r.o. se sídlem Rovníková 1457/7, 040 12 Košice - městská část Nad jazerom, Slovenská republika, IČO 53 991 893, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Košicích, oddíl Sro, vložka č. 52158/V, e-mail: support@PUELLAvune.cz, telefonní číslo +420 214 214 941, vydává tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) pro smluvní vztah s Kupujícím:
Článek I
Základní pojmy
Kromě pojmů použitých v úvodu těchto VOP a v dalších ustanoveních těchto VOP mají následující pojmy (tzv. legislativní zkratky) níže uvedený význam:
- „Kupní cena“ je cena uveřejněná u Zboží na Webových stránkách, platná v okamžiku odeslání Objednávky a uvedená v samotné Objednávce, za kterou Kupující Zboží kupuje.
- „Kupní smlouva“ je smlouva uzavřená mezi Prodávajícím a Kupujícím prostřednictvím Webových stránek, na jejímž základě se Prodávající zavazuje dodat Kupujícímu Zboží a Kupující se zavazuje Zboží převzít a zaplatit za něj Prodávajícímu Kupní cenu. Za Kupní smlouvu se považuje rovněž spotřebitelská Kupní smlouva uzavřená mezi Prodávajícím a Spotřebitelem.
- „Kupující“ je každý návštěvník Webových stránek, který prostřednictvím Webových stránek vytvořil Objednávku a uzavřel s Prodávajícím Kupní smlouvu; Kupujícím může být fyzická osoba – spotřebitel, fyzická osoba – podnikatel nebo právnická osoba. Pro účely Zákona o ochraně spotřebitele a Občanského zákoníku se Spotřebitelem rozumí fyzická osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, se závazkem z ní vyplývajícím nebo v rámci obchodní praxe nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého povolání (dále také „Spotřebitel“).
- „Občanským zákoníkem“ se rozumí zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
- „Objednávkou“ se rozumí formulář dostupný na Webových stránkách, prostřednictvím kterého Kupující objednává (kupuje) vybrané Zboží.
- „Prodávajícím“ se rozumí společnost PUELLAvone s.r.o., se sídlem Rovníková 1457/7, 040 12 Košice - městská část Nad jazerom, Slovenská republika, IČO 53 991 893, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Košicích, oddíl Sro, vložka č. 52158/V, e-mail: support@PUELLAvune.cz, telefonní číslo +420 214 214 941.
- „Zbožím“ se rozumí předmět koupě uvedený v Objednávce, který Kupující kupuje prostřednictvím Webových stránek a na základě Kupní smlouvy a jehož vlastnosti, povaha a druh jsou uvedeny na Webových stránkách.
- „Zákon o ochraně spotřebitele“: zákon č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- „Zákon o DPH“: zákon č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.
- „Webovými stránkami“ se rozumí webové stránky Prodávajícího: www.puellavune.cz.
Článek II
Úvodní ustanovení
- Tyto VOP upravují veškeré závazkové vztahy a veškerá práva a povinnosti vyplývající z uzavření Kupní smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím (dále také jednotlivě „Smluvní strana“ a společně také „Smluvní strany“) nebo s ní související.
- Uzavřením Kupní smlouvy se Prodávající zavazuje dodat Kupujícímu Zboží a převést na něj vlastnické právo ke Zboží a Kupující se zavazuje Zboží převzít a zaplatit za něj dohodnutou Kupní cenu.
- Tyto VOP jsou nedílnou součástí Kupní smlouvy.
Článek III
Objednávka a uzavření Kupní smlouvy
- Kupující objednává Zboží prostřednictvím Objednávky buď jako neregistrovaný nebo registrovaný uživatel přes svůj uživatelský účet (dále jen „Účet“).
- Registrovaný Kupující zadá při vytváření svého Účtu na Webových stránkách následující údaje:
a. obchodní název / jméno a příjmení,
b. sídlo / trvalé bydliště
c. doručovací adresa
d. fakturační adresa (nepovinné)
e. IČO (v případě podnikatele)
f. DIČ (v případě podnikatele)
g. telefonní číslo
h. e-mailový kontakt
3. Stejné údaje jako v bodě 2 zadává při vytváření Objednávky také neregistrovaný Kupující.
4 . Po výběru Zboží na Webových stránkách a po potvrzení výběru stisknutím tlačítka „Přidat do košíku“ bude Kupující přesměrován na Webové stránky, kde se mu zobrazí obsah „Košíku“.
5. Na Webových stránkách, kde se zobrazuje obsah „Košíku“, má Kupující možnost pojistit Zboží proti rozbití a/nebo použít slevový kupón, který slouží k poskytnutí slevy z Kupní ceny Zboží. Kupující poté pro dokončení Objednávky stiskne tlačítko „Pokračovat“; bude přesměrován na výběr způsobu platby a dopravy. Pojištění Zboží proti rozbití slouží k jeho okamžité kompenzaci v případě poškození. Pro vyloučení pochybností platí, že Kupující bere na vědomí, že v případě odstoupení Kupujícího od Kupní smlouvy se částka pojistného za pojištění Zboží proti rozbití nevrací.
6. Po výběru způsobu platby a dopravy bude Kupující (v případě registrovaného Kupujícího po načtení nebo v případě neregistrovaného Kupujícího po zadání potřebných údajů v rozsahu podle bodu 2 tohoto článku VOP a po vyjádření souhlasu s VOP a se zásadami ochrany osobních údajů) po stisknutí tlačítka „OBJEDNAT s povinností platby“ přesměrován na souhrn odeslané Objednávky.
7. Odeslaná Objednávka je návrhem na uzavření Kupní smlouvy a je účinná okamžikem jejího doručení Prodávajícímu.
8. Prodávající informuje Kupujícího o přijetí Objednávky prostřednictvím e-mailu zaslaného Kupujícímu na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce (dále jen „E-mail kupujícího“). Společně s informací o přijetí Objednávky pošle Prodávající Kupujícímu také účinné znění těchto VOP ve formátu .pdf. Doručení oznámení Prodávajícího o přijetí Objednávky Kupujícímu nepředstavuje uzavření Kupní smlouvy. Po odeslání oznámení o přijetí Objednávky Prodávající ověří dostupnost Zboží uvedeného v objednávce. Kupní smlouva je uzavřena až po zaslání Potvrzení objednávky na E-mail kupujícího (dále jen „Potvrzení objednávky“). Potvrzení objednávky obsahuje informace o názvu a specifikaci Zboží, jehož prodej je předmětem Kupní smlouvy, údaje o Kupní ceně a platebních podmínkách, informace o tom, že Zboží je nebo bude připraveno k odběru nebo informaci o tom, že Zboží bylo či bude Kupujícímu odesláno.
9. Kupující je povinen v objednávce řádně vyplnit všechny údaje označené jako povinné. Pokud není Objednávka vyplněna správně, je Prodávající oprávněn Objednávku odmítnout, v takovém případě nedojde ke vzniku smluvního vztahu.
10. Kupující má právo stornovat odeslanou Objednávku bez udání důvodu až do okamžiku doručení Potvrzení objednávky ze strany Prodávajícího.
Článek IV
Platební podmínky
- Kupující je povinen zaplatit Prodávajícímu za Zboží Kupní cenu uvedenou na Webových stránkách. Kupní cena je uvedena včetně sazby DPH podle právních předpisů účinných v době uskutečnění zdanitelného plnění.
- Kupující může zaplatit Kupní cenu jedním z následujících způsobů:
a. na dobírku, při převzetí Zboží (úhrada Kupní ceny na dobírku je možná pouze při nákupu Zboží, jehož celková Kupní cena nepřesahuje 300,00 EUR / 7 500,00 Kč / 115 000,00 Ft)
b. bankovním převodem na účet Prodávajícího uvedený v Potvrzení objednávky
c. vkladem na bankovní účet Prodávajícího uvedený v Potvrzení objednávky.
3. Způsob úhrady Kupní ceny si Kupující zvolí podle předchozího bodu před Potvrzením objednávky.
4. V případě platby způsobem dle bodu 2 písm. b. nebo c. tohoto článku VOP se Kupní cena považuje za uhrazenou až okamžikem jejího připsání na bankovní účet Prodávajícího.
5. V případě platby podle:
a. bodu 2 písm. a. tohoto článku VOP zašle Prodávající Kupujícímu fakturu jako elektronický daňový doklad podle § 26 odst. 3 Zákona o DPH do 24 hodin po dodání, převzetí a zaplacení Zboží Kupujícím, s čímž Kupující přijetím těchto VOP souhlasí,
b. bodu 2 písm. b. a c. tohoto článku VOP zašle Prodávající Kupujícímu fakturu jako elektronický daňový doklad podle § 26 odst. 3 Zákona o DPH do 24 hodin po zaplacení Zboží Kupujícím, s čímž Kupující přijetím těchto VOP souhlasí.
6. Splatnost proforma faktury vystavené Prodávajícím podle bodu 2. písm. b. a c. tohoto článku je 10 dnů ode dne jejího doručení Kupujícímu. V případě nezaplacení proforma faktury podle předchozí věty je Prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit.
7. Prodávající je oprávněn poskytnout Kupujícímu slevu z Kupní ceny, na slevu z Kupní ceny však Kupující nemá právní nárok.
Článek V
Dodací podmínky
- Prodávající se zavazuje dodat Zboží Kupujícímu (i) na území Slovenské republiky, České republiky a Maďarska do 4 kalendářních dnů; a (ii) na území Německa, Rumunska, Chorvatska, Slovinska, Itálie, Španělska, Řecka, Rakouska, Polska nebo jiných členských zemí Evropské unie do 7 kalendářních dnů:
a. od data Potvrzení objednávky Prodávajícím, pokud si Kupující zvolil možnost platby na dobírku
b. ode dne zaplacení faktury Kupujícím, pokud Kupující zvolil možnost platby podle článku IV bodu 2 písm. b. nebo c. VOP.
2. Zboží bude Kupujícímu dodáno prostřednictvím:
a. Kurýrní společnosti, blíže specifikované Kupujícím při výběru v objednávce (dále jen „Kurýr“ nebo „Kurýrní společnost“) na doručovací adresu Kupujícího uvedenou v Objednávce;
b. osobního odběru Zboží Kupujícím na adrese Krivá 2, 040 01 Košice, Slovenská republika, přičemž konkrétní termín osobního odběru Zboží uvede Prodávající v samostatném e-mailu, který zašle na E-mail kupujícího po uhrazení Kupní ceny podle článku IV bod 2 písm. b. nebo c. VOP. Při úhradě Kupní ceny podle článku IV bod 2 písm. a. VOP je osobní odběr vyloučen.
3. Způsob dodání Zboží a cenu za dodání (dále jen „Poštovné“) Kupující vybere a potvrdí v objednávce.
4. Dodací podmínky podle bodu 2 písm. a. tohoto článku VOP se řídí platnými dodacími smluvními podmínkami příslušné Kurýrní společnosti, které jsou zveřejněny na příslušných webových stránkách zvolené Kurýrní společnosti. Poštovné je uvedeno v objednávce. Kupující se zavazuje zaplatit Prodávajícímu Poštovné spolu s Kupní cenou.
5. Pokud Zboží nemůže být Kupujícímu dodáno z důvodu jeho nedostupnosti nebo z jiných závažných důvodů (zejména zjistí-li Prodávající při balení Zboží, že Zboží vykazuje vady nebo že část Zboží chybí apod.), je Prodávající povinen o této skutečnosti informovat Kupujícího e-mailem zaslaným na E-mail kupujícího a zároveň je povinen uvést nový předpokládaný termín dodání Zboží. Kupující je oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy, pokud nesouhlasí s náhradním termínem dodání Zboží.
6. Kupující je povinen převzít Zboží v dohodnutém místě a čase. Pokud Kupující nepřevezme Zboží způsobem uvedeným v předchozí větě, bude Kurýrní společnost při opakovaných pokusech o doručení postupovat podle svých dodacích podmínek. Náklady na opětovné dodání Zboží Kupujícímu nebo vrácení Zboží Prodávajícímu, pokud Kupující Zboží nepřevezme, nese Prodávající. Kupující nese náklady na dopravu v případě, že vytvoří nesprávnou Objednávku, kterou změní poté, co Prodávající odeslal Zboží Kupujícímu v souladu s původní Objednávkou.
7. Kupující, který si zvolil způsob platby podle článku IV bod 2 písm. a. VOP (na dobírku) a Zboží dvakrát nepřevzal, nebude moci pro další Objednávku zvolit způsob platby dle bodu 2 písm. a. tohoto článku VOP (na dobírku).
8. Zboží se považuje za převzaté okamžikem jeho doručení Kupujícímu (převzetí Zboží Kupujícím).
9. Nebezpečí škody na Zboží přechází z Prodávajícího na Kupujícího okamžikem převzetí (dodání) Zboží.
10. Vlastnické právo ke Zboží přechází na Kupujícího při převzetí Zboží a po úplném zaplacení Kupní ceny a Poštovného Prodávajícímu.
11. Prodávající nenese odpovědnost za pozdní dodání Zboží způsobené Kurýrní společností. Kupující bere na vědomí, že ohledně nároků spojených s dodáním zboží se obrací na Kurýrní společnost.
Článek VI
Práva a povinnosti Smluvních stran
1. Kupující je povinen:
a. Zaplatit Prodávajícímu dohodnutou Kupní cenu včetně Poštovného
b. převzít objednané Zboží
c. potvrdit převzetí Zboží svým podpisem nebo podpisem jím pověřené osoby
d. zkontrolovat Zboží ihned po jeho převzetí.
2. Kupující má nárok na dodání Zboží v množství, kvalitě, termínu a místě, jak si je Smluvní strany dohodly v závazném Potvrzení objednávky.
3. Prodávající je povinen:
a. po vzniku smluvního vztahu dodat Zboží Kupujícímu v dohodnutém množství, kvalitě a termínu,
b. doručit Kupujícímu (v elektronické nebo papírové podobě) všechny dokumenty potřebné k převzetí a užívání Zboží a další dokumenty předepsané platnými právními předpisy (návody v českém jazyce, faktury atd.).
4. Prodávající má právo na řádné a včasné zaplacení Kupní ceny objednaného Zboží včetně Poštovného ze strany Kupujícího.
5. Při osobním odběru Zboží má Prodávající právo ověřit totožnost Kupujícího nebo osoby oprávněné k odběru Zboží.
6. Prodávající u recenzí Zboží přidávaných na Webové stránky kontroluje, zda byly přidány Kupujícím, přičemž Prodávající umožní přidat recenzi Zboží na Webové stránky pouze Kupujícím, tj. osobám, které Zboží zakoupily.
Článek VII
Odstoupení od Kupní smlouvy a vrácení Zboží a plateb
- Prodávající je oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy v případě:
a. nemožnosti plnění Kupní smlouvy; za nemožnost plnění Kupní smlouvy lze považovat zejména takové případy jako vyprodání zásob Zboží, nedostupnost Zboží, zásah vyšší moci apod.
b. pokud Kupující nezaplatil Kupní cenu Zboží ve lhůtě dle článku IV bod 6 těchto VOP,
c. pokud Kupující nepřevzal Zboží v souladu s ustanoveními článku V bod 6 těchto VOP
d. pokud Kupující nesouhlasí se změnou VOP podle článku XII bod 6 těchto VOP.
2. Spotřebitel je v souladu s § 1829 Občanského zákoníku oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem nebo uzavřené mimo obchodní prostory, a to bez udání důvodu do 14 dnů ode dne převzetí Zboží. Odstoupení od smlouvy musí být zasláno Prodávajícímu nejpozději poslední den této lhůty. Lhůta pro odstoupení od Kupní smlouvy je dodržena, pokud Spotřebitel zašle Prodávajícímu nejpozději poslední den lhůty oznámení o odstoupení od Kupní smlouvy ve formě vyplněného formuláře o uplatnění práva na odstoupení od Kupní smlouvy prostřednictvím služby pro odstoupení od Kupní smlouvy uveřejněné na Webových stránkách: https://www.puellavune.cz/reklamace/?retino-portal-fad0-url=/cs/portal/iframe/bf6a0e28-5d05-4852-ab17-0f5a804c7a42/ kliknutím na pole „Odstoupení od smlouvy“ (dále jen „Formulář pro odstoupení“) nebo jinou písemnou formou. Pro vyloučení pochybností platí, že Kupující, který není v postavení spotřebitele, není oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy bez uvedení důvodu. V takovém případě se na Kupujícího, který není v postavení spotřebitele, vztahují příslušná ustanovení Občanského zákoníku.
3. Ve Formuláři pro odstoupení Spotřebitel uvede (i) číslo objednávky, (ii) e-mail, se kterým Spotřebitel objednával a následně stiskne tlačítko „Vyhledání objednávky“. Pro dokončení odstoupení od Kupní smlouvy Spotřebitel následně stiskne tlačítko „Vrátit zboží“ a bude přesměrován na výběr způsobu dopravy, přičemž Spotřebiteli bude nabídnuta jedna bezplatná a jedna placená možnost vrácení Zboží. Po výběru způsobu vrácení Zboží si Spotřebitel vybere, zda bude požadovat vrácení Kupní ceny Zboží převodem na uvedený bankovní účet, nebo zda bude požadovat vrácení peněz v podobě slevového kupónu. Spotřebitel poté potvrdí odstoupení od Kupní smlouvy stisknutím tlačítka „Vytvořit případ“. Po vytvoření případu bude Prodávající neprodleně kontaktovat Spotřebitele na e-mailové adrese uvedené ve Formuláři pro odstoupení a potvrdí přijetí oznámení o odstoupení od Kupní smlouvy. Odstoupí-li Spotřebitel od Kupní smlouvy jinou písemnou formou než Formulářem pro odstoupení, je povinen uvést identifikační údaje Prodávajícího, identifikační údaje Spotřebitele včetně jeho adresy a bankovního účtu, označení Zboží včetně data objednání nebo převzetí, jednoznačně formulované prohlášení vyjadřující vůli Spotřebitele odstoupit od Kupní smlouvy, datum vyhotovení a podpis Spotřebitele.
4. Spotřebitel je oprávněn se do 14 dnů ode dne převzetí Zboží přiměřeným a šetrným způsobem seznámit se Zbožím, pouze však v rozsahu nezbytném pro seznámení s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží. Například přivoněním ke Zboží nebo, pokud je ke Zboží přiložen vzorek, otestováním vzorku Zboží. Pokud bude Spotřebitel nakládat se Zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží, bude Prodávajícímu odpovídat za snížení hodnoty Zboží.
5. Spotřebitel je povinen kompletní Zboží včetně kompletní dokumentace zaslat zpět nebo předat Prodávajícímu či jím určené osobě, a to nepoškozené, pokud možno v původním obalu a nepoužité, nejpozději však do 14 kalendářních dnů ode dne odstoupení od Kupní smlouvy. Spotřebitel je odpovědný za snížení hodnoty Zboží v důsledku manipulace se Zbožím v rozporu s bodem 4 tohoto článku VOP. Spotřebitel si je vědom, že při jednání v rozporu s bodem 4 tohoto článku VOP, v jehož důsledku dojde ke spotřebování určitého množství Zboží nebo k jinému poškození, odpovídá za hodnotu Zboží ve výši Kupní ceny, neboť se Zboží stane neprodejným.
6. Spotřebitel není u některých druhů Zboží, vzhledem k jejich povaze, oprávněn odstoupit od smlouvy. Jedná se o Zboží, které:
- podléhá rychlému snížení kvality nebo zkáze;
- bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím;
- bylo vyrobeno podle požadavků Spotřebitele nebo bylo přizpůsobeno jeho požadavkům a jedná se o Zboží vyrobené na míru;
- bylo dodáno v zapečetěném obalu, které není ze zdravotních nebo hygienických důvodů vhodné vrátit, pokud byl ochranný obal po dodání porušen.
7. Prodávající je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne doručení úplného oznámení o odstoupení od smlouvy Prodávajícímu vrátit Spotřebiteli všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě Kupní smlouvy přijal, a to v rozsahu odpovídajícím odstoupení od smlouvy, pokud Spotřebitel neodstoupil od celé Kupní smlouvy. Pokud si Spotřebitel zvolil jiný způsob dodání Zboží než nejlevnější běžný způsob dodání nabízený Prodávajícím, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Prodávající není povinen vrátit Spotřebiteli Kupní cenu podle tohoto článku VOP dříve, než je mu Zboží vráceno, nebo než mu Spotřebitel dostatečně prokáže, že Zboží odeslal zpět.
8. V případě, že Spotřebitel odstoupí od Kupní smlouvy a vrátí Prodávajícímu Zboží, které je použité, poškozené, neúplné nebo vyzkoušené v rozporu s článkem VII bod 4 VOP, zavazuje se Spotřebitel uhradit Prodávajícímu hodnotu Zboží ve výši Kupní ceny, neboť se Zboží stává neprodejným.
9. Spotřebitel může odstoupit od Kupní smlouvy pouze ve vztahu k jednomu konkrétnímu Zboží nebo více Zboží, pokud Prodávající dodal na základě Kupní smlouvy více Zboží.
Článek VIII
Odpovědnost za vady Zboží
- Prodávající se zavazuje dodat Zboží v požadované kvalitě, množství a bez vad.
- Prodávající odpovídá za vady Zboží při jeho převzetí Spotřebitelem. Pokud se vada projeví v průběhu 1 roku od převzetí Zboží, má se za to, že Zboží bylo vadné již v době převzetí, pokud se neprokáže opak nebo pokud tuto domněnku nevylučuje povaha věci nebo vady.
- Obecná záruční doba je 24 měsíců. U Zboží s minimálním datem spotřeby platí záruční doba do tohoto data. Záruční doba začíná běžet od okamžiku převzetí Zboží a zaplacení Kupní ceny.
- Práva z odpovědnosti za vady Zboží, na které se vztahuje záruční doba, zanikají, pokud je Spotřebitel neuplatní v záruční době.
- Spotřebitel je povinen Zboží při převzetí zkontrolovat, zejména jeho množství, neporušenost a funkčnost. V případě vad, pokud se vada na Zboží projeví nejpozději do uplynutí záruční doby uvedené v bodě 3 tohoto článku VOP, je Spotřebitel oprávněný uplatnit reklamaci u Prodávajícího způsobem uvedeným v bodě 9 tohoto článku VOP. K reklamaci vad Zboží, které se projevily později včetně vady spočívající v nekompletnosti Zboží, se nepřihlíží.
- Spotřebitel není oprávněn uplatnit záruku na Zboží, pokud o vadě věděl před koupí Zboží nebo na ni byl upozorněn nebo mu byla z tohoto důvodu poskytnuta přiměřená sleva z Kupní ceny nebo pokud Prodávající Kupujícího před uzavřením Kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost Zboží liší od běžných vlastností a Kupující s tím při uzavírání Kupní smlouvy výslovně souhlasil.
- Spotřebitel si je vědom, že případy uvedené v tomto bodě nepředstavují vadu Zboží. Jedná se o případy, kdy (i) barva aviváže na praní může mít různé barevné odstíny, což je přirozený stav způsobený zráním kapaliny, (ii) vzorek aviváže na praní má intenzivnější vůni než velké balení aviváže na praní, (iii) aviváže vyrobené v různých šaržích mají různé vůně. Ve výše uvedených případech není Spotřebitel oprávněn reklamovat domnělou vadu Zboží.
- Prodávající neodpovídá za poškození Zboží způsobené třetí osobou (zejména Kurýrem, poštou apod.). V takovém případě není Spotřebitel povinen Zboží převzít, ale je povinen reklamovat poškození Zboží přímo u třetí osoby a odmítnout převzít Zboží podle pokynů třetí osoby.
- Spotřebitel může uplatnit reklamaci (odpovědnost za vady) u Prodávajícího zasláním vyplněného Reklamačního protokolu na Webových stránkách: https://www.puellavune.cz/reklamace/?retino-portal-fad0-url=/cs/portal/iframe/bf6a0e28-5d05-4852-ab17-0f5a804c7a42/, a to kliknutím na pole „Reklamovat objednávku“ (dále jen „Reklamační protokol“), nebo v kterékoli provozovně Prodávajícího či prostřednictvím dálkové komunikace na e-mailovou adresu nebo na adresu sídla Prodávajícího.
- V Reklamačním protokolu Spotřebitel uvede (i) Zboží; (ii) vadu Zboží; (iii) nárok z vady Zboží podle bodu 11 těchto VOP a přiloží fotografii vadného Zboží a obalu, ve kterém bylo Zboží dodáno. Pro dokončení reklamace vady Zboží Spotřebitel následně stiskne tlačítko „Reklamovat zboží“; bude přesměrován na výběr způsobu dopravy, přičemž mu bude nabídnuta jedna bezplatná a jedna placená možnost vrácení Zboží. Po výběru způsobu vyřízení reklamace a způsobu vrácení Zboží Spotřebitel potvrdí reklamaci stisknutím tlačítka „Vytvořit případ“. Po vytvoření případu zašle Prodávající Spotřebiteli písemné potvrzení o reklamaci vady na jeho e-mailovou adresu uvedenou v Reklamačním protokolu a uvede lhůtu, ve které bude vada odstraněna.
- Prodávající je povinen vyřídit reklamaci (odstranit závadu) následujícím způsobem:
- Spotřebitel má právo zvolit bezplatné odstranění vady formou výměny Zboží (dodání Zboží bez vad) nebo opravy Zboží, přičemž náklady na převzetí a dodání Zboží nese Prodávající; Spotřebitel nemůže zvolit takový způsob odstranění vady, který není možný nebo který by Prodávajícímu s přihlédnutím ke všem okolnostem, zejména k významu vady či hodnotě věci, pokud by netrpěla vadami, způsobil nepřiměřené náklady; Prodávající může odmítnout odstranit vadu, pokud taková oprava nebo výměna není možná nebo by si vyžádala nepřiměřené náklady;
- Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu z Kupní ceny nebo může od Kupní smlouvy odstoupit, pokud (i) Prodávající Zboží neopravil ani nevyměnil, (ii) Prodávající odmítl Zboží opravit nebo vyměnit, (iii) Zboží vykazuje opakovaně stejnou vadu i přes jeho opravu nebo výměnu, (iv) vada je podstatným porušením Kupní smlouvy, nebo pokud (v) Prodávající prohlásil nebo je z okolností zřejmé, že vadu neodstraní v přiměřené lhůtě nebo aniž by tím Kupujícímu způsobil značené obtíže. Prodávající vrátí Spotřebiteli Kupní cenu nebo mu vyplatí slevu z Kupní ceny stejným způsobem, jakým Spotřebitel zaplatil Kupní cenu, pokud Spotřebitel výslovně nesouhlasí s jiným způsobem platby.
12. Sleva z Kupní ceny musí být přiměřená rozdílu mezi hodnotou, kterou by Zboží mělo, kdyby bylo bez vad a hodnotou prodaného Zboží. Spotřebitel nemůže odstoupit od Kupní smlouvy podle bodu 11 tohoto článku VOP, pokud se na vzniku vady spolupodílel nebo pokud je vada nevýznamná. Důkazní břemeno, že se Spotřebitel spolupodílel na vzniku vady a že vada je zanedbatelná, nese Prodávající.
13. Pokud se Kupní smlouva vztahuje na koupi více Zboží, může Spotřebitel odstoupit od Kupní smlouvy pouze ve vztahu k vadnému Zboží. Ve vztahu k ostatnímu Zboží může od Kupní smlouvy odstoupit pouze tehdy, pokud nelze ze strany Prodávajícího rozumně předpokládat, že bude mít zájem si ponechat ostatní Zboží bez vadné věci.
14. Prodávající je povinen reklamaci vyřídit (odstranit závadu) v přiměřené době nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.
15. Spotřebitel je povinen zabalit Zboží zasílané k reklamaci do vhodného, dostatečně pevného obalu, aby během přepravy nedošlo k jeho poškození. Za datum zahájení reklamačního řízení se považuje datum doručení vadného Zboží spolu s příslušnými doklady Prodávajícímu.
16. Pokud je Reklamační protokol neúplný (zejména nečitelný, nejasný, nesrozumitelný, neobsahuje požadované údaje atd.), vyzve Prodávající Spotřebitele k doplnění Reklamačního protokolu zasláním e-mailu na e-mailovou adresu Spotřebitele. V tomto případě je reklamační řízení zahájeno dnem doručení Spotřebitelem doplněného Reklamačního protokolu.
17. Prodávající skutečnosti uvedené v Reklamačním protokolu prověří, a to zejména kontrolou Zboží v době balení a odeslání Spotřebiteli, např. prostřednictvím kamerových záznamů. Pokud se prokáže, že Spotřebitel v Reklamačním protokolu nebo v jiné formě reklamace uvedl nepravdivé skutečnosti, nebude reklamace Zboží uznána (např. Spotřebitel uvede, že v balení bylo dodáno méně kusů Zboží nebo poškozené Zboží, zatímco Prodávající z kamerového záznamu zjistí, že balík obsahoval kompletní Zboží, které bylo řádně zabaleno, a balík nevykazoval žádné známky poškození). Kontrolu provádí Prodávající. O provedení kontroly vytvoří Prodávající záznam ve formě Reklamačního protokolu, který zašle na e-mailovou adresu Spotřebitele. V takovém případě nebude reklamace Zboží uznána. Pokud Spotřebitel prokáže znaleckým posudkem nebo odborným stanoviskem akreditované osoby, autorizované osoby nebo notifikované osoby odpovědnost Prodávajícího za vadu nebo že věc měla vady při převzetí nebo že se projevila v průběhu dvou let od převzetí, může vadu opakovaně reklamovat a Prodávající nemůže odpovědnost za vadu odmítnout.
18. Pro vyloučení pochybností platí, že Smluvní strany berou na vědomí, že tento článek se vztahuje pouze na Kupujícího, který je spotřebitelem.
Článek IX
Řešení spotřebitelských sporů
- Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu, který je Spotřebitelem, vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) Občanského zákoníku.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz/. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Prodávajícím a Spotřebitelem z Kupní smlouvy.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
Článek X
Doručování
Smluvní strany výslovně souhlasí s tím, že jsou oprávněny doručovat písemnosti podle těchto VOP elektronickými prostředky – e-mailem, aniž by je bylo nutné současně zasílat poštou. Písemnost zaslaná elektronickými prostředky (e-mailem) se považuje za doručenou následující pracovní den po odeslání, pokud z komunikace stran nevyplývá, že byla prokazatelně doručena a přijata danou stranou – adresátem dříve.
Článek XI
Zpracování osobních údajů
V souvislosti s uzavřením a plněním smlouvy a s dalšími souvisejícími činnostmi ve smyslu těchto VOP jsou zpracovávány osobní údaje Kupujícího. Osobní údaje Kupujícího jsou zpracovávány v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, kterým se ruší směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), a se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů. Veškeré informace o zpracování osobních údajů jsou k dispozici na adrese: https://www.puellavune.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju/
Článek XII
Závěrečná ustanovení
- VOP nabývají platnosti a účinnosti dne 18.11.2024 a jsou trvale zveřejněny na Webových stránkách.
- Právní vztahy neupravené těmito VOP, které vznikly uzavřením Kupní smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím jako spotřebitelem, se řídí zejména Zákonem o ochraně spotřebitele, Občanským zákoníkem a dalšími souvisejícími právními předpisy. Právní vztahy mezi Prodávajícím a Kupujícím jako podnikatelem (nikoliv v postavení spotřebitele) se řídí obecnými právními předpisy, zejména Občanským zákoníkem.
- Odesláním Objednávky Kupující potvrzuje, že se s těmito VOP předem řádně seznámil, porozuměl jejich obsahu, bezvýhradně s nimi souhlasí a přijímá je.
- V případě, že Smluvní strany uzavřou písemnou Kupní smlouvu, v níž se dohodnou na jiných podmínkách, než je uvedeno v těchto VOP, mají ustanovení takové Kupní smlouvy přednost před VOP.
- Prodávající má právo tyto VOP kdykoli během jejich platnosti změnit, přičemž je povinen vždy zveřejnit a uplatňovat aktuální platnou verzi VOP. Změna je účinná v okamžiku zveřejnění VOP na Webových stránkách, kde Prodávající oznamuje všechny změny VOP. Po vstupu nových VOP v platnost a účinnost pozbývají původní VOP svou platnost a účinnost pro všechny Kupující, kteří s nimi nevyjádřili nesouhlas podle následujícího bodu.
- Pokud Kupující se změnou VOP podle předchozího bodu nesouhlasí, je povinen to písemně oznámit Prodávajícímu nejpozději do 15 dnů ode dne zveřejnění změny nových VOP. Pokud Kupující nedoručí Prodávajícímu svůj nesouhlas se změnou VOP ve lhůtě podle tohoto bodu VOP, platí, že se změnou souhlasí, a vzájemné vztahy Smluvních stran se ode dne účinnosti změny VOP řídí novými změněnými VOP.
- Kupující je povinen se pravidelně seznamovat se změnami VOP.
- Pokud je některé ustanovení VOP neplatné nebo se neplatným stane, nemá to vliv na platnost ostatních ustanovení. Takové ustanovení bude nahrazeno ustanovením podle platných právních předpisů, které bude odpovídat účelu VOP.
- VOP jsou vypracovány v českém jazyce. V případě vypracování VOP v jiném než českém jazyce platí, že znění v českém jazyce se použije jako rozhodující jazyková verze a pouze tato verze je pro Smluvní strany právně závazná. Znění vyhotovené v jiném jazyce není pro Smluvní strany právně závazné a má pouze charakter informativního překladu obsahu VOP vyhotovených v českém jazyce.
Dokumenty: